Martina Filjak
”Martina Filjak se je potvrdila kao prvoklasna umjetnica ‘
Süddeutsche Zeitung
”Zivopisna i privlačna scenska prisutnost …. snalažljivost tehnike i prirodnost muzikalnosti …Pijanistica vrijedna pozornosti”
The New York Times
Pijanistica Martina Filjak svojom istovremeno strastvenom i lirskom svirkom te tehničkom perfekcijom redovito oduševljava međunarodnu javnost i kritiku kao ‘umjetnica galvanizirajuće snage’ s ‘magnetskom scenskom prisutnosti’.
Pažnju šire međunarodne javnosti privukla je 2009., kada je osvojila 1. Nagradu i niz posebnih priznanja na renomiranom međunarodnom natjecanju u Clevelandu, te ubrzo potom debitirala u dvoranama Konzerthaus u Berlinu, Musikverein u Beču kao i dvorani Zankel u Carnegie Hallu (‘Živopisna i privlačna scenska prisutnost …. snalažljivost tehnike i prirodnost muzikalnosti …Pijanistica vrijedna pozornosti’, The New York Times). Neposredno prije Clevelanda bila je dobitnica prvih nagrada na natjecanjima Viotti ( 2007.) i Maria Canals u Barceloni (2008.) te bila laureat natjecanja Busoni u Bolzanu.
U Hrvatskoj je nagrađivana nagradama ‘Milka Trnina’ Hrvatskoga društva glazbenih umjetnika, državnom nagradom ‘Vladimir Nazor’ za izvedbe Brahmsova Prvoga koncerta i Kelemenova koncerta, ‘Orlandom’ za nastup na Dubrovačkim ljetnim igrama, Juditom za izvedbu koncerta Dore Pejačević na Splitskom ljetu a 2009. odlikovana je Redom Hrvatskog pletera za postignuća u glazbi.
Posljednjih je nekoliko sezona Martina surađivala uz orkestre kao sto su The Cleveland Orchestra, Sand Diego Symphony, The Florida Orchestra, Strasbourg Philharmonic, Barcelona Symphony, Bilbao Symphony, Deutsche Radio Philharmonie, Staatskapelle Weimar, Staatskapelle Halle, Bremen Philharmonic, Lübeck Philharmonic, Robert – Schumann Philharmonie Chemnitz, Slovenska Filharmonija, Japan Century Symphony orchestra, Israel Chamber Orchestrra kao i Orchestra Simfonica La Verdi u Milanu. Također, nastupala je na znamenitim pozornicama dvorana kao sto su Concertgebouw Amsterdam, Konzerthaus Berlin, l’Auditori and Palau de la Música Catalana/ Barcelona, Zankel Hall u Carnegie Hall-u/ New York, Boston/ Jordan Hall, Teatro San Carlo, Sala Verdi, Salle Gaveau, Musikverein i Konzerthaus u Becu, NDR dvorana/ Hannover, Residenz in Munich, Auditorio Nacional – Madrid, te Ravinia Festival u Chicagu.
Također, zadnjih je sezona nastupala uz renomirane dirigente kao sto su JoAnn Falletta, Stanislav Kochanovsky, Alexander Shelley, Hans Graf,Ivan Repušić, Julian Kovatchev, Markus Poschner, Marcus Bosch, Josep Caballe-Domenech, Paul Goodwin, Carlos Miguel Prieto i Stefan Sanderling. Svoju ljubav prema komornom muziciranju redovita izražava u nastupima i suradnjama s umjetnicima kao sto su Szymanowski Quartet, Ensemble Berlin, Dmitry Sinkovsky, Radovan Vlatkovic, Felix Klieser, Andrej Bielow, Julian Steckel, Monika Leskovar te Eckart Runge.
Rođena je u glazbeničkoj obitelji, počela je učiti glasovir s pet godina, a već u šestoj prvi put javno nastupa. Glazbenu je naobrazbu stekla na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i na bečkom Konzervatoriju, a potom ju završila u renomiranoj klasi za soliste u Hannoveru. Pohađala je i majstorske tečajeve na prestižnoj Klavirskoj akademiji na jezeru Como u Italiji.
Martinin široki repertoar obuhvaća literaturu od Bacha do Beria te preko trideset klavirskih koncerata. Kao osoba koja voli prirodu i u njoj je istinski sretna, oduševljava se glazbom koja evocira zvukove prirode i folklorne melodije – primjerice Bartókova suita Na otvorenome, Six Encores od Beria (Wasserklavier, Erdenklavier, Feuerklavier i Luftklavier) te Ravelova Une barque sur l’océan spadaju među njezina najdraža djela. Istovremeno je privlači komorno muziciranje ali i tehnički i intelektualno zahtjevna i komplicirana djela kao što su Beethovenova Hammerklavier Sonata i Bartókov Klavirski koncert br. 2.
Koncertna sezona 22- 23 uključuju pozive na Mito Festival u Milanu, Teatro La Fenice u Veneciji, na Schleßwig Holstein Musikfestival, suradnje sa Robert Schumann Philharmonie u Chemnitzu, Simfonijski Orkestar RTV Slovenije u Ljubljani, Drzavni Filharmonijski orkestar grada Mainza te debut u velikoj dvorani Elbphilharmonie u Hamburgu uz Drzavni Orkestar iz Hamburga u izvedbi 1. klavirskog koncerta D.Sostakovica.
Njezin posljednji nosac zvuka s djelima Franza Liszta izašao je u siječnju 2020 u izdanju ‘Hänssler Classic’.
Martina tečno govori 7 jezika. Na svoju sreću, kao aktivni izvođač, voli putovati.